PROJEKTRUBRIK | KLASS | KURSER | ANSVARIGA | Rasism | SA14B | Samhällskunskap, Svenska | DJO, EDA | Queer Kids - vem får man lov att vara? Kön, Könsidentitet eller könsuttryck, Sexuell läggning | ES13FG | Grafisk kommunikation, Fotografisk bild | FDA, SGF | Kvinnomisshandel FN | ES12F | Fotografisk bild | FDA | Vilja väl Etnisk tillhörighet, Religion eller annan trosuppfattning, Ålder | ES14/13 | Digitalt skapande, Medieproduktion | KNI, SGF, SET, LAN | Sexualitet och normer | NA13 | Biologi, Engelska, Svenska | GHK, JLI, CLI | Vilja väl | SA13A | Svenska | EBRI | Vilja väl samt Arbete, klass och utanförskap | SA12A | Svenska | EBRI | Näthat | ES14F | Medier, Samhälle och kommunikation, Medieproduktion, Digitalt skapande, Svenska, Engelska | JHA, SGF, KNI | Hey Dolly Identitet, acceptans | ES14F | Svenska, Medieproduktion, Digitalt skapande | KNI, SGF | Fördomar och rasism | ES14E | Svenska | CJD | Vilja väl | ES13G/F | Svenska | CJD | Människosyn | Blandat | Etik och människans livsvillkor | SET | Diskrimineringsgrunderna | blandat | Etik och människans livsvillkor | SET | Fördomar och människosyn | blandat | SVA1 | IAW | Fördomar och människosyn | SPR15A | SVA | IAW | Gender and Stereotypes | ES15B | En 5 | CLI | Forgotten Scientists (normkritik inom forskarvärlden) | NA14 | En 6 | CLI | “Fitting in?” Normer och skönlitteratur i “The Perks of Being a Wallflower” | NA14 | Eng 5 (ES 15) | CLI | Femininity and Masculinity in different literary time periods | NA 14 | ENG 6 | CLI | Lika Latin
| HELA SKOLAN | FLERTALET KURSER | LMR
Latin mot rasism
| | | | |
Raoul Wallenbergs KUB
| ES14 SPR14A | Medieproduktion Svenska Engelska | LFB LBN |
|
LIKA LATIN - EN VECKA OM LIKABEHANDLING Elevutskottet Latin mot rasism anordnade tillsammans med skolledningen och genuspiloterna “Lika Latin” – en temavecka läsåret 15/16 för samtliga elever på skolan om likabehandling med fokus på diskriminering utifrån kön. Läsåret därefter var fokus på diskriminering utifrån etnicitet.
NORMKRITISKT ARBETE - PRIORITERAT OMRÅDE
Ett av skolans prioriterade områden är normkritiskt arbete och skolan har utbildade genuspiloter som leder detta arbete.
Under innevarande läsår kommer det också att genomföras ytterligare främjande insatser och projekt.
Elevhälsan besöker alla klasser i årskurs 1 och informerar bland annat likabehandlingsplanen och hur vi tillsammans kan arbeta förebyggande samt hur vi agerar om någon utsätts för en kränkning.
Arbetslagen och mentorerna har i uppdrag att kontinuerligt på arbetslagsmötena inventera elevers behov av särskilt stöd.
Skolans elevhälsoteam träffas regelbundet, tillsammans med biträdande rektorer för att samverka om elever i behov av särskilt stöd för att utifrån detta föreslå konkreta åtgärder.
|
|